Náhradní plnění
Od 1.10.2017 vešla v platnost novelizace § 81 zák. 435/2004 Sb. o zaměstnanosti, která významně upravuje poskytování tzv. dodávky v režimu náhradního plnění, především v možnosti poskytnutého objemu, kde došlo k razantnímu legislativnímu zásahu a dále s povinností zařazovat všechny faktury s náhradním plněním do registru vedeném na stránkách MPSV. Naše společnost je významným zaměstnavatelem OZP a náš limit pro poskytnutí náhradního plnění je cca 175 mil. Kč.
Nadále již s potvrzením nezasíláme soupis faktur, ten si prosím zkontrolujte na portále MPSV , kde se musíte registrovat jako odběratel (bez toho nemůže uplatnit odběry v režimu NP). Na tomto portále naleznete všechny informace o náhradním plnění.
Naší povinností je Vám vystavit potvrzení o odběrech v režimu náhradního plnění. Toto potvrzení budeme vystavovat na základě třech podmínek:
- Na základě uzavřené rezervační smlouvy a potvrzení bude maximálně do výše garantované částky
- Potvrzení bude vystaveno pouze na faktury zaplacené do 31.1. následujícího roku, po roce sledovaném (pro rok 2020, faktury zaplacené do 31.1.2021)
- Potvrzení bude vystaveno pouze k dokladům, které budou jednoznačně potvrzovat přijetí zboží či služby Vaší společností (potvrzený dodací list i faktura)
Pro možný výpočet úspory, i v případě vyšší ceny, při odběru zboží přes NP než při odvodu do státního rozpočtu přikládáme kalkulačku. Stáhnout si ji můžete ZDE.